Sveriges äldsta vegetarian. 107 år ung.

  
Theresia Ek, Sveriges äldsta vegetarian.

I hela sitt liv har Theresia varit vegetarian. Som fyra åring blev hon övertygad vegetarian.

Så här sa Theresia i "vägen till vegoland" (utgiven av Djurens rätt).

"Jag har varit vegetarian i hela mitt liv. När jag var riktigt liten spottade jag ut köttet, för jag tyckte inte om det.
Fyra år gammal, gick jag som vanligt för att leka med mina vänner kalvarna och upptäckte att en av mina vänner saknades. På kvällen serverades kalvstek. Jag förstod att det var min vän som serverades. Händelsen gjorde mig övertygad vegetarian. Man äter inte sina vänner." /Theresia Ek Vegetarian sedan 1901

 




Och se så vacker hon är.

Kommentarer
Postat av: Alexandresen

Ja de är ju sant för vem äter egentligen sinna vänner?

2009-02-01 @ 14:16:30
URL: http://alexandresen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0