stenåldern var väl förbi?

Vafan! Vi lever inte längre i en tid då vi måste klä oss i päls och skinn för att överleva!

Jag är trött på alla gubbstruttar som vinglar fram på gatorna iförda PÄLSmössor.
Jag är trött på alla "fina" kärringar som målat läpparna röda och går iförd långa kappor i päls (många döda djur där) och känner sig vackra. Och jag är riktigt jävla trött på alla ungdomar som gjort pälsmössorna (och även pälsjackorna) till en trend! En jävla trend, ett MODE att klä sig i döda djur?!

Jag fattar inte grejen.
Klär man sig i päls för att någon har fått för sig att det är en trend?
Är det en status grej som ska skrika ut "jag är rik se på mig" ?

Inte fan är det för att hålla värmen iaf. Kläder har vi idag och djur är inte kläder!

Är det skönt? Ja, då är du en jävla stor egoist och borde skämmas!

-

Jag kan då iaf inte bortse ifrån den verklighet som finns framför ögonen på oss, eller blunda för allt som dessa djur utsätts för.

Dem som använder päls och väljer att köpa detta trots att det finns fuskpäls (och för guds skull faktiskt VARMA kläder, icke gjorda på djur) är dem skyldiga. Utan konsumenter - ingen tillverkning!



Verkligheten är inte långt borta..





Kommentarer
Postat av: Alexandresen

Fy fan va hämskt. Förbjud pälsfarmar DIREKT!!!!!!



glöm inte att kolla in min blogg då och då. För att jag skriver också lite om det här temat.

2009-02-05 @ 23:18:29
URL: http://alexandresen.blogg.se/
Postat av: Hager

tycker det är snyggt med päls :) djuren skulle ju endå dö

2009-02-06 @ 16:11:05
URL: http://haager.blogg.se/
Postat av: Alexandresen

Svar till Hager. E du dum eller? så säger man inte. Har du ingen respekt för djuren eller?

2009-02-06 @ 17:52:06
URL: http://alexandresen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0